Kanał PełnaMocTV – Trening VO2MAX – metoda treningowa dla biegaczy!

Bieganie, Trening, YouTube

Kanał PełnaMocTV – Trening VO2MAX – metoda treningowa dla biegaczy!

 

W dzisiejszym materiale przedstawiamy metodę treningową VO2MAX – sprawdź ją i popraw swoje bieganie!

 

Materiał kręcony był w Fit Planet- Fitness& Siłownia – Fabryczna 4, 32-540 Trzebinia

Subskrybujcie kanał PełnaMocTV 🙂 W razie pytań, piszcie komentarze pod filmikiem 🙂

Dzisiaj coś dla fanów biegania, jako że za oknem coraz cieplej i sezon na bieganie się rozkręca, choć tak naprawdę nawet w okresie zimowym nie ma przestoju w tym sporcie, postanowiłem przygotować materiał na temat metody treningowej VO2MAX. Zarówno na siłowni, tak i w bieganiu aby być coraz lepszym, trzeba stosować różne metody treningowe.

Metoda VO2MAX to inaczej mówiąc trening wytrzymałościowy w warunkach maksymalnego deficytu tlenowego. Trening ten jest przeznaczony dla osób z większym stażem, który ma za zadanie rozbić barierę maksymalnego pułapu tlenowego.

Maksymalny pobór tlenu składa się z dwóch barier: genetycznej i treningowej. O ile genetycznej przeskoczyć nie możemy, tak nad drugą możemy popracować. Tylko o czym ja w ogóle mówię, bo skoro organizm się buntuje przed poborem większej ilości tlenu, to czy da się to faktycznie przełamać i go oszukać?

Tutaj właśnie z pomocą przychodzi trening ze zwiększeniem obciążeń, choć paradoksalnie na początku zmniejszy nam się pułap pobieranego tlenu. W treningu tym musimy dołożyć zjawisko EPOC – zjawisko długu tlenowego.

Zasada jest prosta, dług tlenowy jest tym większy, im większa jest intensywność wysiłku. W standardowym modelu treningu biegacza, dług raz wzrasta, raz maleje. W przypadku odcinków na 3000 metrów, dług ten po 500 metrach będzie wynosił jedynie 10%.

Nam chodzi jednak oto, by już na odcinku właśnie tych pierwszych paruset metrów osiągnąć dług tlenowy na poziomie nie 10 a 70%. Dokonać tego można w bardzo prosty sposób, przebiegając pierwsze 100 metrów submaksymalnie, a potem przejść do normalnego tempa biegu przez kolejne 400 metrów .

Inny przykład, mając trening interwałowy 5 razy po 1500 metrów, nie rób przerw, a każde powtórzenie tego odcinka wykonuj tak by za każdym razem osiągać te 70% już na pierwszych metrach.

 

 

TAGI:

vo2max metoda treningowa

vo2max ćwiczenia

vo2max trening

vo2max porady

vo2max dla początkujących