Kanał PełnaMocTV – Trening barków – 5 faktów – idealna sylwetka – sporty wodne

Barki, Trening, YouTube

Kanał PełnaMocTV – Trening barków – 5 faktów – idealna sylwetka – sporty wodne

 

W dzisiejszym materiale przedstawiamy porady związane z treningiem barków. Część 1 materiału omawia 5 faktów na temat barków, idealną sylwetkę oraz jak ją wytrenować, a także poruszamy kwestię sportów wodnych.

 

Materiał kręcony był w Fit Planet- Fitness& Siłownia – Fabryczna 4, 32-540 Trzebinia

Subskrybujcie kanał PełnaMocTV 🙂 W razie pytań, piszcie komentarze pod filmikiem 🙂

CIEKAWOSTKI:

Barki w treningu na siłowni są bardzo ważne, przede wszystkim dlatego że łączą ze sobą wszystkie najważniejsze mięśnie górnej części ciała, jak również nadają kształt sylwetce. Prawda jest taka, że wraz z potężnymi barkami, w parze idzie klatka piersiowa, jak również potężne plecy.

Warto wspomnieć o tym, że barki wspomagają najbardziej klatkę piersiową podczas wyciskania, przez co zalecałbym łączenie barków z klatką piersiową w tym samym dniu treningowym. Trenowanie tych partii mięśniowych w inne dni, na 80% spowoduje efekt taki, że barki nie zdążą się zregenerować odpowiednio i wyciskanie dużych ciężarów będzie szło strasznie opornie.

Podsumowując najlepsza kolejność jest taka, barki, klatka, ramiona.

DOBRZE WYPROFILOWANA SYLWETKA:

Aby ramiona były wyprostowane i wyglądały normalnie, a przy okazji fajnie to musi być zachowana proporcja w przedniej i tylnej części mięśnia naramiennego. Jeśli tych proporcji nie zachowamy , barki będą pochylone i skierowane w dół.

POTĘŻNE BARKI to również więcej mocy przy innych ćwiczeniach, bo jak wspomniałem połączone są z innymi mięśniami górnej części ciała.

PŁYWANIE pewnie mało kto z was wie, ale potężne barki powodują lepsze pociągnięcia ręką, np. przy kraulu czy ergometrze.

BADANIE EMG: wraz z rozwojem nauki i technologi, wymyślono badania EMG, czyli badania aktywności elektrycznej poszczególnych mięśni. Podczas ćwiczenia układ nerwowy wysyła impuls elektryczny do naszych mięśni w celu podniesienia danego obciążenia. Impuls elektryczny informuje mięśnie, że muszą wytworzyć większą siłę do podniesienia ciężaru, tworzy się napięcie mięśniowe, a to dąży do hipertroficznego rozwoju mięśni.

Nie bez potrzeby wspominam o badaniach EMG, bowiem mierzą one średnią i największą wartość impulsu elektrycznego, podczas jednego powtórzenia, a także największe napięcie w izometrii. Naukowcy zaobserwowali różnice w badaniach, w zależności od człowieka, lecz wynikają one z antropometrii, jak również biomechaniki ciała ludzkiego.

KIEDY POSTAWIĆ NA INTENSYWNOŚĆ, A KIEDY OBJĘTOŚĆ

W przypadku redukcji tkanki tłuszczowej, powinno zwiększyć się intensywność (praca na większym ciężarze), przy maksymalnie 8 powtórzeniach w serii. W taki sposób organizm dostaje informacje, że mięsień jest potrzebny i nie ma co ich katabolizować. Niebodźcowany siłowo mięsień, jako pierwszy będzie zanikał, z rezerw jakie posiada.

Wysoka intensywność odpowiedzialna jest za bodziec potrenigowej konsumpcji tlenowej, a to wiąże się z podkręceniem metabolizmu powysiłkowego, a na redukcji umożliwi szybszy metabolizm i większe zapotrzebowanie energetyczne.

Budowa masy – tutaj zalecane jest połaczenie wysokiej intesywności w ćwiczeniach bazowych (80% MC), oraz zwiększenie objętości podczas ćwiczeń dodatkowych.

 

 

TAGI:

trening barków

ćwiczenia barków

ćwiczenia na barki

trening na barki

barki dla początkujących

barki trening domowy

barki trening w domu

jak trenować barki

ćwiczenia w domu na barki