Kanał PełnaMocTV – Test kreatyna buforowana VS. monohydrat – badania

Suplementacja, Trening, YouTube

Kanał PełnaMocTV – Test kreatyna buforowana VS. monohydrat – badania

 

W dzisiejszym materiale omawiamy kreatynę buforowaną oraz monohydrat. Sprawdź co działa!

Materiał kręcony był w Fitness Club Graviton, Trzebinia

Subskrybujcie kanał PełnaMocTV 🙂 W razie pytań, piszcie komentarze pod filmikiem 🙂

Czy warto inwestować w kreatyne buforowaną? Nie jest to odkrycie ameryki w dzisiejszych czasach, ale w momencie gdy ta odmiana kreatyny wchodziła na rynek cieszyła się dużym zainteresowaniem i tak do dzisiaj ludzie ją kupują, jednak czy rzeczywiście działa jak powinna?

Głównym atutem kreatyny buforowanej nad monohydratem kreatyny, był fakt, że tamten rodzaj był degradowany w środowisku żołądkowym do nieaktywnej kreatyniny. Złotym środkiem rozwiązania tego problemu właśnie miała być kreatyna buforowana. A dodatkowo marketing zrobiony wokół nowej formuły, przez firmy, które chciały wybić się na rynku. Bo jak tu konkurować kolejnym monohydratem kreatyny, gdy tego już trochę na rynku.

Buforowana kreatyna pod nazwą Kre-alkalyn, nie degraduje się w środowisku żółądkowym jak zapewniają producenci do nieaktywnej kreatyniny za sprawą proszku zasadowego (glicerol, magnez, wodorowęglan), oraz dostosowana pH do poziomu 7-14. Co więcej ta formuła ma być 10krotnie silniejsza niż tradycyjny monohydrat.

Przejdźmy jednak do badań przeprowadzonych przez ostatnie lata, jedno z badań na grupie 40 osób zostało podzielonych na 3 grupy, każda przyjmowała inne dawki, a samo badanie trwało 28 dni. Pierwsza – 1,5 grama zalecanej dawki kreatyny buforowanej przez producenta, druga druga przez pierwsze 7 dni przyjmowała dawkę 20 gram monohydratu kreatyny a przez pozostałe 21 już dawkę 5 gram, natomiast trzecia grupa przyjmowała 20 gram i tutaj ponownie kreatyny buforowanej. Badanie wykazało niezaprzeczalnie, że monohydrat podawany grupie drugiej uzyskał największe wyniki.

Podsumowując wg kilku również innych niezależnych badań kreatyna buforowana została przereklamowana, a po opublikowaniu badań jej ceny na rynku spadły.

 

TAGI:

kreatyna buforowana

kreatyna monohydrat

jaką kreatynę wybrać

jaką kreatynę stosować

suplementacja kreatyną

kreatyna przed treningiem

kreatyna po treningu

Jakub Żuk

Trener Personalny, Dietetyk, Instruktor Sportów Walki, Szkoleniowiec, Podcaster, Youtuber, Pisarz.