Jak naturalnie podnieść poziom testosteronu?

Lifestyle, Newsy, Trening, Zdrowie, Żywienie

Jak naturalnie podnieść poziom testosteronu?

Czym jest testosteron?

Testosteron jest hormonem płciowym, szczególnie ważnym dla mężczyzn, ale występuje też w mniejszej ilości u kobiet. To właśnie testosteron tworzy faceta, jest odpowiedzialny za męskie zachowania, chęć robienia kariery, podejmowania wyzwań oraz skłonności do ryzyka. Jest produkowany głównie w jądrach, a jego wytwarzanie kontroluje przysadka mózgowa. Testosteron ma znaczny wpływ na jakość naszego życia, buduje nasze mięśnie, spala tłuszcz, dodaje odwagi i wpływa na nasze libido. To on odpowiada w dużej mierze za to, że jesteś zmotywowany, osiągasz swoje cele, masz energię, siłę i kondycję oraz jesteś świetnym kochankiem. Gdy go tracisz spada pewność siebie i przebojowość Dlatego dbaj o niego i zachowaj jego wysoki poziom na długie lata!

 

Rytm dobowy testosteronu:

U każdego wahania testosteronu w ciągu dnia przebiegają inaczej, dziennie produkujesz 7mg testosteronu, najczęściej najwyższy poziom testosteronu przypada na godziny poranne od około 9 do 13, to najlepszy czas na ważne prace, lub trening na siłowni, to szczytowe godziny formy fizycznej i intelektualnej. Jeśli masz jakieś spotkania rano – najlepiej przełóż je na godzinę na przykład 14, poziom testosteronu wtedy spada i będziesz bardziej skłonny do współpracy. Około siedemnastej, aż do dwudziestej najlepiej jest odpocząć, wziąć dobrą książkę i poświęcić się relaksowi. Około godziny 21 testosteron znowu się zwiększa – chyba nie trzeba mówić, jakie zajęcie będzie odpowiednie na godziny wieczorne ? .

 

Objawy niskiego poziomu:

– Spadek siły i masy mięśniowej

– Przyrost tkanki tłuszczowej

– Brak ochoty na seks

– Zmniejszone jądra

– Spadek siły i masy mięśniowej

– Spadek energii

– Brak motywacji

– Problemy ze snem

– Spadek pewności siebie

– Ginekomastia

– Zwiększona nerwowość



Poziom testosteronu z wiekiem spada, zauważalna różnica może się pojawić już po 35 roku życia, możemy temu zaradzić poprzez zdrowy styl życia, spadek mogą powodować choroby takie jak na przykład cukrzyca, nadmiar stresu oraz tkanki tłuszczowej. Spadek powodują też używki takie jak alkohol, narkotyki i papierosy.

 

Naturalne sposoby podniesienia testosteronu? Dowiedz się jak w krótkim czasie podnieść poziom testosteronu do granic wysokiej normy!

1. Trenuj siłowo, krótko i intensywnie

Jest udowodnione naukowo, że podczas, jak i po treningu siłowym z dużymi ciężarami uwalnia się w dużej ilości testosteron i hormon wzrostu. Postaw na ciężary większe, niż zwykle (ale progresywnie, nie na wariata, żeby się uszkodzić), oraz na ćwiczenia wielostawowe takie jak martwy ciąg, wyciskanie na klatkę, przysiad czy ohp. Dodaj do treningu również dipsy i drążek. Włącz do planu treningowego interwały, treningi o wysokiej intensywności, ma być jak z decyzjami: krótko i na temat? Dodatkowa korzyść z takich treningów to spalanie tkanki tłuszczowej w szybkim tempie i wraz z dobrą dietą, budowanie mięśniowej .

2. Wyeliminuj cukry proste

Wybierz węglowodany złożone z ryżu, makaronu czy kaszy, ewentualnie użyj do śniadania płatków owsianych na słodko, na przykład z owocami, lecz jak ognia wystrzegaj się białego cukru, batoników, słodzonych napojów i tym podobnych, to zabójcy testosteronu! Nie dosładzaj również kawy, ani herbaty. Powodem dlaczego cukier obniża testosteron jest prawdopodobnie wyrzut insuliny, który sprzyja aromatazie (przemianie testosteronu w estrogen) oraz uwalniania się białka wiążącego wolny testosteron!

3. Zredukuj przewlekłe stresy

 

Krótkotrwały stres jest dla nas mobilizujący, może nam nawet podnieść testosteron,

ponieważ przygotowuje nas do walki lub ucieczki, wydziela się wtedy adrenalina, zmniejsza się próg bólu i poprawia ukrwienie. Sytuacja ma się dużo gorzej, jeżeli chodzi o stresy długotrwałe, jakieś ciągnące się przez lata problemy – to winowajca nie tylko zmniejszenia testosteronu, ale też ogólnego wyczerpania psychicznego człowieka. Jest to związane z kortyzolem.

Kortyzol – Popularnie nazywany „hormonem stresu”, a tak naprawdę wydziela się, aby zbijać stres, wytwarzany jest w korze nadnerczy, ale kortyzol to nie samo zło, szkodzi tylko długofalowo, a krótkofalowo mobilizuje i to dzięki niemu wstajesz rano ? Krótka rada: Zadbaj o zdrowy sen, najlepiej połóż się między 22, a 23, a przed snem zjedz jakiś produkt zawierający tryptofan – mleko, banany, biały ser czy suszone daktyle.

4. Suplementacja cynkiem

Cynk to prawdziwy booster testosteronu, jeśli masz jego niedobór – spada poziom testosteronu. Użyj odpowiedniej, najlepiej wchłanialnej formy – chelatu cynku.

Dlaczego cynk?

Cynk aktywnie uczestniczy w produkcji testosteronu, jest aktywatorem enzymu katalalizującego ostatni etap syntezy oraz jest naturalnym inhibitorem aromatazy o której była mowa wcześniej, a wiadomo, że im mniej naszego testosteronu przekształci się w estrogen, tym więcej będziemy mogli go wykorzystać. Jeżeli chodzi o dawki stosowania, są one indywidualne dla każdego, najbezpieczniej będzie suplementować się 10-15mg dziennie ? .

5. Korzystaj z witaminy D

Testosteron bardzo lubi witaminę D, powstaje ona w skórze, gdy przenikają ją promienie słoneczne. Jest prohormonem i witaminą rozpuszczalną w tłuszczach, więc jeżeli jesz nabiał – nigdy nie wybieraj nabiału 0%, bo będzie on pozbawiony tej witaminy. Najlepszym źródłem będą tłuste ryby, jaja oraz tłuste żółte sery. W okresie zimowym koniecznie suplementuj, niedobory wiążą się z ciągłym zmęczeniem, bólem głowy oraz stawów. Bezpieczna dawka to 1000 jednostek, ale jeżeli masz niedobory to pod kontrolą lekarza możesz zwiększyć suplementację.

 

Dbaj o testosteron każdego dnia, stosując powyższe zasady, prowadząc zdrowy tryb życia tj. odpowiednia dieta, trening oraz życiowy balans. Pamiętaj też, że sami możemy wpływać na hormony poprzez pozytywne nastawienie czy po prostu puszczenie ulubionego kawałka. Testosteron to hormon siły, męskości i bystrości umysłu, do dzieła!

 

TAGI:

Suplementy na testosteron
Jak podnieść testosteron
Dieta na podnoszenie testosteronu
Dieta na podniesienie testosteronu
Sposoby podniesienia testosteronu