Kanał PełnaMocTV – Foam rolling – rolowanie mięśni – porady

YouTube

Kanał PełnaMocTV – Foam rolling – rolowanie mięśni – porady

 

W dzisiejszym materiale przedstawiamy porady związane z pojęciem Foam Rolling, czyli rolowaniem mięśni. Jak poprawnie zacząć rolować nasze ciało? Kiedy stosować rolowanie mięśni? To wszystko i wiele więcej w materiale wideo.

 

Materiał kręcony był w Fit Planet- Fitness& Siłownia – Fabryczna 4, 32-540 Trzebinia

Subskrybujcie kanał PełnaMocTV 🙂 W razie pytań, piszcie komentarze pod filmikiem 🙂

Foam rolling – dziś zajmiemy się tym pojęciem. Inaczej mówiąc to rollowanie za pomocą wałka gąbkowego nóg i pleców. Foam rolling to forma autorozluźnienia mięśniowo-powięziowego. Takie rozluźnienie warto stosować między innymi z tego powodu, że nasze ciało podczas tych 2 godzinnych treningów na siłowni po 3-4 razy w tygodniu poddawane jest dużym obciążeniom. A za tym idzie kwestia taka, że w powięziach zaczynają się gromadzić różnego rodzaju metabolity, a to skutkuje wzrostem napięcia w okolicach newralgicznych, głównie w paśmie biodrowo-piszczelowym oraz w odcinku lędźwiowym kręgosłupa.

Rollowanie ma za zadanie uwolnić płyny nabłonka i mięśni, a takie uwolnienie nacisku powoduje ich ponowne uwodnienie. Doskonałym przykładem tutaj jest przykład na gąbce, którą wyciskamy i ponownie nasączamy wodą. Dzięki rollowaniu przemiany materii są szybciej usuwane, mięśnie lepiej nawodnione, co zwiększa ich elastyczność.

Co do samego stosowania Foam rolling istnieją dwie teorie, by wykonywać rozluźnienie przed i po treningu, lub po samym treningu. Miejsce rollowania zależy od Ciebie, a po prostu reguła jest prosta, by wybierać miejsca do rollowania, w których czujemy ból i napięcie.

ZASADY ROLLOWANIA:

– poruszaj się powoli, w miejscu największego bólu, warto pozostać przez 30 sekund

– zmieniaj masowane miejsca

– warto czasami unieruchomić wałek i poruszać się po nim

– zamiast wałka możemy użyć do rollowania możemy użyć piłki do tenisa, lub plastikowej butelki wypełnionej wodą

GŁÓWNE KORZYŚCI:

– poprawę mobilności,

– przyspieszoną regenerację,

– efektywne rozluźnienie napiętych mięśni.

PRZECIWSKAZANIA:

– nie rollujemy miejsc, w których doszło do naciągnięcia, naderwania

– nie rollujemy krwiaków i siniaków

TECHNIKI ROLLOWANIA:

Fala nacisku – podczas rolowania staramy się wyczuć wyraźne zgrubienie, bądź punkt o wzmożonym napięciu. W tym momencie zatrzymujemy roller. Ze stałym naciskiem czekamy aż zmniejszy się bolesność i dany punkt się rozluźni.

Point and tip – technika ta polega na skracaniu i wydłużaniu rolowanej partii mięśniowej w odpowiednich do tego momentu. Nie zatrzymujemy rollera w jednym miejscu.

Wbij i rozcieraj – bolesny punkt o wzmożonym napięciu mięśniowym. Staramy się go rozetrzeć:

  • poprzez ruchy rotacyjne,

  • dociśnięcie całą masą ciała

Masaż funkcyjny – podczas rolowania zatrzymujemy roller w miejscach o wzmożonym napięciu mięśniowym. Staramy się pracować masowaną partią mięśniową w jej pełnym zakresie ruchu.

 

 

TAGI:

foam rolling

rolowanie mięśni

roller

wałek gąbkowy do rolowania

piłeczka do rolowania

rozbijanie mięśni