Kanał PełnaMocTV – bieganie po plaży / piasku – efekty z tego rodzaju biegu

Bieganie, Trening

Kanał PełnaMocTV – bieganie po plaży / piasku – efekty z tego rodzaju biegu

 

Materiał kręcony był w FitPlanet, Trzebinia

Subskrybujcie kanał PełnaMocTV 🙂 W razie pytań, piszcie komentarze pod filmikiem 🙂

Ludzie lubią coraz częściej biegać po plaży, nie ma co się dziwić, ładna pogoda, piasek, a także woda przyciągają, dodatkowo plusem jest klimat i świeże powietrze. Najchętniej wybieramy te miejsca, które nazywa się strefą zero. To takie miejsca, gdzie jeden metr w stronę morza oznacza intensywny kontakt z wodą, a jeden metr w głąb lądu oznacza wyłącznie kontakt z piaskiem. Jest to specjalna strefa gdzie gdzie powierzchnia utwardzana jest przez fale i słońce i to po niej biega się najbardziej płynnie.

Do plusów przemawiających za bieganiem po plaży zaliczyć można również masaż stóp, wzmacnianie śródstopia, oddychanie czystym powietrzem wzbogaconym w jod, oraz odpoczynek dla umysłu.

Kilka wskazówek dla biegających po plaży

1. Biegając patrzmy pod siebie – nie poprawi to nam dystansu, ale zapobiegnie skaleczeniom od muszelek, kawałków szkła czy też plastiku.

2. Zmiana kierunku – plaża przy brzegu jest nachylona do morza, co przeważnie skutkuje nierównomiernym obciążeniem, aby uniknąć kontuzji pilnujmy czasu i zmieńmy kierunek biegu w połowie drogi

3. Krem z filtrem UV – oczywiście jak przy opalaniu tak i tutaj biegamy z odsłoniętymi nogami, często bez koszulki jak to na plażę przystało, stąd ochrona kremem przed słońcem jak najbardziej wskazana.

4. Biegajmy rano lub wieczorem – bieganie w tych porach niesie ze sobą dwie korzyści, jest wtedy stosunkowo mało ludzi niż przed południem, a dodatkowo słońce nie grzeje jeszcze tak mocno, lub już jeśli biegamy wieczorem, stąd nie męczymy się aż tak nadmiernie

Spalanie kalorii – w przypadku twardej nawierzchni przeciętnie spalimy 100 kalorii na 1,5 km, tak w przypadku biegania po plaży spalimy ich około 180 lub więcej.

TAGI:

bieganie po piasku

trening dla biegacza

bieganie po plaży

rodzaje biegania

formy biegania

ćwiczenia na biegaczy

Jakub Żuk

Trener Personalny, Dietetyk, Instruktor Sportów Walki, Szkoleniowiec, Podcaster, Youtuber, Pisarz.