Kanał PełnaMocTV – 6 rodzajów biegu dla idealnego sześciopaku

Bieganie, Trening

Kanał PełnaMocTV – 6 rodzajów biegu dla idealnego sześciopaku

 

Materiał kręcony był w FitPlanet, Trzebinia

Subskrybujcie kanał PełnaMocTV 🙂 W razie pytań, piszcie komentarze pod filmikiem 🙂

Wiele osób idących z myślą na siłownię, albo też robiących trening w domu marzy o tym by wyrobić sobie brzuch i żeby kiedyś stać się szcześliwym posiadaczem szcześciopaku. Podobnie jest u biegaczy i czy w ich przypadku możemy przeprowadzić tak trening by fajnie odsłonić i wyrzeźbić mięśnie brzucha?

Zacznijmy od niszczenia mięśni – można to zrobić na kilka sposobów, niszczyć mięsień możemy bokserskimi uderzeniami, lub też go igłując (nie mylić z akupunkturą), albo poddamy go procesowi treningu. I ten ostatni sposób jest najdłuższy, lecz najmniej bolesny.

Warto tutaj dodać, że sam mięsień poprzeczny brzucha składa się z miliona włókien, podczas treningu te mikrowłókna niszczymy, następnie przychodzi etap regeneracji i potem mamy plus minus 100 000 włókien więcej. A to powoduje, że nasz mięsień się powiększa.

Tak więc czy bieganie tutaj pomoże nam w budowie mięśnie brzucha? Bezdyskusyjnie pozwoli nam spalić tkanke tłuszczową, lecz zbudować dobrze repezentujące się mięśnie już niekoniecznie.

Lecz nie wszystko jeszcze stracone. Mowa tutaj o bieganiu po równym terenie w tempie 6-8 km na godzine

Bieganie w róznych warunkach terenowych to jeden z kluczy dobrych mięśni brzucha.

Sposoby biegania w kolejności od tej, która najlepiej angażuje mięśnie brzucha:

– sprinty;
– bieganie z obciążeniem;
– bieganie po górach;
– bieganie po piachu;
– bieganie po schodach;
– zwykłe bieganie.

Bieganie na brzuch z obciążeniem – kamiezelką, obciązenie na nogi. Dodatkowy ciężar, jaki na siebie założymy – sprawi, że potrzeba będzie większego użycia siły przez pracujący brzuch w celu podniesienia nogi. Z jakim obciążeniem biegać? Jeśli chodzi o kamizelkę, to w zupełności wystarczy ciężar 6 kg (8 kg dla mężczyzn).

Mozemy tutaj również pobiegać z oponą lub saniami typu slack.

Bieganie po górach – Nieregularność wysokości, na jakiej stawiamy tam stopę, sprawia, że co rusz uruchamiane są inne rejony pracujących mięśni brzucha.

Bieganie łączone – Zacznij od 15-minutowego truchtu, następnie dobrze się rozciągnij. Kolejnym krokiem będzie wykonanie 100-metrowych przebieżek o intensywności 50% prędkości maksymalnej. seria 20 brzuszków (skłony tułowia z nogami w górze), a następnie powstanie i prze-bieżka 100 metrów. Po wytraceniu prędkości przechodzimy do wolnego truchtu i wracamy na miejsce startu. Powtarzamy serię 20 brzuszków łączonych z przebieżką. Całość wykonujemy 5 razy, utrzymując się cały czas w ruchu.

 

 

TAGI:

bieganie a sześciopak

jak wyrobić sześciopak

sześciopak u biegacza

ćwiczenia na sześciopak

sześciopak u mężyczyzny

sześciopak u kobiety

trening na sześciopak