10 Powodów dlaczego nie masz „kaloryfera” na brzuchu

Newsy, Trening, Żywienie

10 Powodów dlaczego nie masz „kaloryfera” na brzuchu

Co do tego jak wyrobić ładne mięśnie brzucha narosło wiele mitów, ludzie trenują w opór brzuszków, mając nadzieję, że to poprawi jego stan, a efekt jest przeciwny do zamierzonego, pogrubiamy mięśnie ukryte pod warstwą sympatycznego tłuszczyku, przez co wygląda to jakbyśmy mieli jeszcze bardziej wypchany brzuch.

Pewnie zastanawiałeś się dlaczego jedni mają ładnie zarysowane mięśnie brzucha, a inni mimo starań i ciężkich treningów nie są w stanie rozwinąć mięśnia prostego brzucha. Być może Ty też tak masz. Poznaj 10 powodów dlaczego prawdopodobnie nie masz przysłowiowej „kraty” na brzuchu.

1. Daj mu w końcu odpocząć !

Ludzie przywykli do zasady, że im więcej – tym lepiej i trenują brzuch na przykład po każdym treningu, lub przed każdym treningiem, co jest błędem. Po pierwsze mięsień to mięsień i potrzebuje regeneracji, jeśli jesteś koniem wyścigowym daj mu chociaż jeden dzień, poza tym jeśli robisz go codziennie i nic nie czujesz to też powinno Ci to dać do myślenia, dlaczego w ogóle dajesz radę trenować. Po drugie brzuch pełni funkcję stabilizatora i pracuje przy większości ćwiczeń, a jeśli znasz prawidłową technikę wykonywania to przy każdym, głównie martwy ciąg, przysiady, ohp i tym podobne. Wybierz dni w które naprawdę go styrasz, najlepiej 3 razy w tygodniu, maksymalnie cztery. Warto zaznaczyć, że zbyt częsty trening niszczy mięsień, a nie go buduje.

2. Za mało śpisz

Brak snu spowalnia metabolizm i sprawia, że mamy mało energii i ciągle chce nam się zajadać słodycze, które kojarzą się naszemu organizmowi z natychmiastowym przypływem energii i pozytywnych emocji.

O tym, że sen jest bardzo ważny daje nam znak chociażby to jak fatalnie się czujemy po nieprzespanej nocy, jesteśmy obolali i bardziej czujemy zakwasy, największe znaczenie ma tu wydzielanie kortyzolu – mówi się, że jest on hormonem stresu, lecz to nie do końca prawda. Kortyzol jest wydzielany po to, aby zbić nam stres, im będzie go więcej, tym więcej kortyzolu, męczy on nasze nadnercza często prowadząc do ich wypalenia. Najgorszym efektem wydzielania kortyzolu w nadmiarze jest odkładanie tłuszczu, organizm czuje, że jest w stresie i myśli, że może mieć problem z przetrwaniem, więc woli zachować tłuszcz na później, chodzi tu oczywiście o stresy długotrwałe, te krótkofalowe jednorazowe( np. przed ważnym wystąpieniem ) tylko motywują i są dla nas prawdopodobnie nieszkodliwe.

3. Chcesz silniejszego brzucha? Zacznij od silnych pleców

Wbrew pozorom plecy mają wiele wspólnego z brzuchem, jeśli wzmocnisz i zredukujesz też mięśnie dolnych partii pleców, optycznie cała talia będzie węższa. Ponad to mając silne plecy, jesteś w stanie ciężej trenować brzuch, nie martwiąc się o kontuzję.

4. Nie wierzysz, że możesz go mieć

Tak, może mi nie uwierzysz, ale faktycznie to czy naprawdę uwierzysz, że w końcu wyrobisz świetnie umięśniony brzuch w dużej mierzy zależy od Twojej silnej woli, skrupulatnie trenuj, trzymaj się diety i się nie poddawaj, budowanie brzucha to proces długofalowy, stosuj wizualizacje i już teraz wyobraź sobie jak szczęśliwą osobą będziesz, gdy ściągniesz koszulkę w następne wakacje, do roboty

5. Objadasz się „małymi grzeszkami”

Nawet pozornie mała rzecz w przerwie między posiłkami, podnosi nam poziom insuliny i zmniejsza wrażliwość tkanek na jej działanie. Herbatka, guma do żucia, kawałek owocu czy orzeszek, przy początkach insulinoodporności jest w stanie wiele napsuć. Nie dojadajmy, zjedzmy dobry zbilansowany posiłek zawierający białko, węglowodany i zdrowe tłuszcze, a unikniemy niepotrzebnego dojadania. Wystrzegajmy się szczególnie cukrów prostych, które nasz organizm szybko rozłoży i wpakuje prosto w oponkę. Pamiętajmy o solidnym śniadaniu i obiedzie, po posiłku powinniśmy być syci, ale nie przejedzeni.

6. Podchodzisz niekonsekwentnie

Postanowienie to postanowienie – Trzymasz michę i odpowiednio trenujesz, do tego suplementacja i żadnych odstępstw, jeśli ktoś chce Ci wmówić, że wyrobisz niesamowite mięśnie szybko i bezboleśnie, bo przecież cały tydzień się pilnuje a w weekend mogę się napić, podjeść itd. Organizm to skomplikowany mechanizm, konsekwencje weekendu odczujesz przy każdym treningu, tak jak odczuje to Twój brzuch i zgromadzony na nim tłuszcz.

7. Zbyt dużo tłuszczu

Dobrze rozwinięte mięśnie brzucha oczywiście są ważne, ale najważniejsze to niski poziom tłuszczu i to on decyduje na ile widoczne będą mięśnie na brzuchu, jeśli jest go za dużo nic Ci nie da kolejna seria brzuszków

Brzuch to miejsce gdzie łatwo gromadzi się tłuszcz, Brzuch jest miejscem, w , często jest to też wina hormonów.

CO ZROBIĆ: Aby odsłonić mięśnie spal dietą z ujemnym bilansem kalorycznym i odpowiednimi produktami oraz dodaj do swojego treningu -> tabatę, cardio itd.

8. Brak ciężaru

Mięśnie brzucha, to mięśnie jak każde inne, jedynie potencjalnie szybciej się regenerują, jeśli przy treningu pleców dokładasz kolejnego żelastwa, dlaczego nie zastosować tego przy treningu na brzuch? Następnym razem na siłowni dołóż ciężar i mocniej aktywuj mięśnie brzucha!

9. Monotonne treningi

Kaloryfer to nie jedyny mięsień brzucha, anatomia bardziej płata nam tutaj figle, brzuch to: mięśnie proste brzucha, mięśnie skośne wewnętrzne i zewnętrzne oraz mięśnie poprzeczne.

Nasze ciało ma niesamowitą zdolność adaptacji, jeśli już któryś raz z rzędu na brzuch robisz 100 brzuszków, twój organizm już zdążył się do tego przyzwyczaić i wyrobił tylko tyle siły i grubości, aby znowu przetrwać te sto brzuszków, dołóż ciężar, zmień tempo, lub dołóż element dynamiczny do treningu na przykład zrób 30 przysiadów i dopiero zasiądź na maszynie do brzuszków. Uderz w mięsień brzucha pod różnym kątem i pamiętaj, że to stabilizator, więc wszystko co chce zachwiać Twoją równowagę ( a najlepiej jakiś ciężar np. kettlebell ) na pewno da popalić Twojemu brzuchowi.

10. Chcesz spalić tłuszcz tylko z brzucha

Nie ma czegoś takiego jak miejscowe spalanie tłuszczu, brzuszki i bieganie nie wystarczą, nasze mięśnie są ze sobą połączone i izolowanie ich jest bezcelowe. Redukuj tłuszcz z całego ciała, stopniowo, niestety najszybciej schodzi z góry, lecz coś za coś i są sposoby, aby to powstrzymać. Jedynym sposobem, aby uwidocznić mięśnie brzucha jest stopniowa redukcja tkanki tłuszczowej odpowiednią dietą.

 

TAGI:

Jak zrobić sześciopak na brzuchu

Jak zrobić kaloryfer na brzuchu

Ćwiczenia na brzuch

Ćwiczenia na wyrzeźbiony brzuch

Porady na wyrzeźbiony brzuch

6 weidera

Jakub Żuk

Trener Personalny, Dietetyk, Instruktor Sportów Walki, Szkoleniowiec, Podcaster, Youtuber, Pisarz.